EESTEC is about people, travelling and further learning...

Posjetili smo TANDEM 2012 – workshop u Budimpešti

Posted by on 16 новембар 2012 | 0 comments

Workshop pod nazivom TANDEM u organizaciji lokalnog komiteta iz Budimpešte, trajao je od 24.8. do 1.9. 2012. Inžinjeri i dizajneri, radeći u timu, imali su zadatak da kreiraju računarsku aplikaciju pomoću KINECT-a. Naš LC na ovom workshop-u  predstavljali su Milica Vujadinović i Aleksandar Tadić. Pored nas, tu si bili predstavnici iz Minhena, Rige, Ljubljane, Novog Sada, Sarajeva, Izmira, Atine, Lila, Sofije, Varšave, Vroclava, Talina i Ziriha.

Do  Budimpešte je veoma lako doći. Postoji direktna željeznička linija na relaciji Sarajevo-Budimpešta. Voz saobraća svako jutro u 6:55 h iz Sarajeva sa željezničke stanice, a vraća se u 9:56 h iz Budimpešte sa željezničke stanice Deli. Povratna cijena karte iznosi 110 KM. Voz je veoma pristojan, ima klimu, toalet, put nije naporan, i može se sa lakoćom zaspati u vožnji.

Prvi dan, pošto nam je voz kasnio skoro tri sata (ništa neobično za BH željeznice) u Budimpeštu smo došli tek u 21h. I taman kada smo se ponadali da smo stigli, dočekali su nas organizatori i saopštili da imamo još tri sata vožnje. Naime, ostali su već otišli na Balaton u mjesto Zanka, pa smo im se morali pridružiti. Nakon dolaska brzo smo se raspakovali i pridružili ostalim učesnicima  na žurci dobrodošlice na plaži.

Drugi dan, poslije doručka uživali smo na plaži, sunčanje, kupanje, igre u vodi… Zanimljivo je da jezero Balaton nije duboko, i da 200 metara od obale dubina je tek do prsa.   Poslije ručka, isli smo u „Adventure park“, u kojem smo dobili opremu za penjanje. Testirali smo naše vještine penjanja uz veliku navalu adrenalina. Organizatori su se potrudili da nam predstave svoju tradicionalnu kuhinju, pa smo za večeru imali gulaš  (što i nije neko iznenađenje jer gulaš je dio I naše kuhinje ) ali ostali učesnici su bili itekako iznenađenim ukusom ovog jela.  Nakon toga po rasporedu je bio ZOMBIE party. Sigurno jedna od najboljih žurki na kojim smo bili. Poslije višečasovnog šminkanja, imali smo  šetnju do plaže gdje je bila druga žurka. Putem smo zaustavljali automobile…   Zamislite samo osjećaj da vozite, a ispred vas se nađe 30 zombija koji žele da vam uđu u auto! Veče je bilo fenomenalno.

Treći dan čekala su nas višečasovna predavanja. Dizajneri su razgovarali sa nama inžinjerima i upoznavali  nas o dizajnu, a sa dizajnerima su razgovarali inženjeri naše struke. Poslije smo išli na plažu ali zbog jakog vjetra nismo se puno zadržali. Tokom tzv. “brainstorming-a”  predstavili smo vlastite ideje za moguće projekte i aplikacije. Nakon toga čekao nas je tri sata dug put prema Budimpešti i hostelu gdje smo bili smješteni do kraja workshop-a. Sam hostel je vrlo pristojan, a nalazi se skoro u samom centru Budimpešte. Tu je I glavna stanica budimpeštskog metroa „Deak Ferenc ter“. Poslije večere, otišli smo u obilazak Buda zamka.
Četvrti dan.Ujutro smo posjetili  Univerzitet u Budimpešti, gdje smo slušali zanimljiva predavanja profesora Zoltana Istenesa o Kinect projektu. Poslije smo se malo bolje upoznali sa samim uređajem i njegovim prednostima ali i manama. Nakon ručka čekala nas je zabava, tzv. “City rally” gdje smo podjeljeni u timove morali izvršavati svakojake simpatične zadatke. Neki su bili jako teški, neki  zanimljivi, ali ipak smo uspjeli da izvršimo većinu zadataka. Napomenuli bismo da je Aleksandar za vrijeme “City rally”-ja, tri puta ostajao u donjem vešu. Na žalost, ni to nije pomoglo, pa je njegov tim zauzeo četvrto mjesto ali je Miličin tim pobjedio tako da je Istočno Sarajevo imalo člana koji je bio u pobjedničkoj ekipi. Naveče smo imali posjetu i obilazak pabova. Malo se pilo,  jer pića nisu puno skupa, npr. točeno pivo košta oko 450 forinti, što je oko 1,5 evra.

Peti dan proveli smo opet na Univerzitetu radeći  podijeljeni u sedam timova. Aleksandrov tim su činili dizajnerka Marti, Goran iz Novog Sada, I Robin iz Lila. U Miličinom timu, pored nje, bili su  dizajner Daniel i Katarzyna iz Vroclava. Nakon toga, uslijedio je “brainstorming” timova o njihovom  projektu i aplikaciji. Poslije povratka u hostel, imali smo još jednu jako zanimljivu aktivnost a to je razgledanje Budimpešte uz vožnju  bicikala. Išli smo od znamenitosti do znamenitosti, a vodič nam je objašnjavao kako se Budimpešta kroz istoriju mijenjala i razvijala. Još jedno jako lijepo iskustvo. Ova vožnja biciklom nas je umorila pa je opuštanje u lokalnim pabovima u večernjim satima dobro došlo.

Šesti dan poslije doručka vozili smo se brodom Dunavom sa jednog kraja Budimpešte na drugi. Zanimljivo je da i brod spada u gradski prevoz grada Budimpešte, koji je inače adekvatno organizovan jer redovno saobraćaju  tramvaji, trolejbusi, autobusi i metro kao i već pomenuti brodovi. Na kraju vožnje, otišli smo u jedan park, gdje smo pored kupanja u Dunavu i relaksaciji, imali i 15-to minutnu masažu od maserki koje su doveli organizatori. I tako smo napunili baterije za dalje aktivnosti I nastavak rada na našim projektima. Po završetku vratili smo se u hostel gdje je, nešto kasnije, organizovano internacionalno veče. Bilo je jako zanimljivo upoznati se sa običajima, tradicionalnom hranom I pićem ostalih naroda. Imali smo žurku poslije u jednom baru, ali nažalost obezbjeđenje nije pustilo sve učesnike unutra zbog prevelikog pijanstva uzrokovanog miješanja raznih pića koje smo konzumirali tokom internacionalne večeri.

Sedmi dan radili smo  na fakultetu  aplikacije i prezentaciju projekta, a poslije ručka smo išli u Szechenyi termalnu banju, što predstavlja jedno od najzanimljivijih utisaka sa workshop-a. Naime, banja posjeduje tri bazena na otvorenom u kojima je različita temperatura. U prvom bazenu tempretura vode je 37-38 stepeni, u drugom oko 32, a u trećem 27 stepeni. U unutrašnjem dijelu banje nalazi se par bazena sa ljekovitom vodom, kao i razne saune čija je temperatura između 65-100 stepeni. Ono što je interesantno je da se ova banja nalazi u užem gradskom dijelu Budimpešte, tj. samo par stanica metroom od našeg hostela. Poslije ove relaksacije vratili smo se u hostel, i imali slobodno veče za izlaske ili spavanje.

Osmi dan. Iako je planirano da imamo slobodno jutro, većina nas je otišla do fakulteta kako bi doradili aplikacije i projekat jer smo popodne imali javnu prezentaciju radova  pred uglednim profesorima sa njihovog Univerziteta. Poslije ručka okupili smo se svi u amfiteatru i prezentacije su počele. Aleksandrov tim je bio drugi po redu. Pokazali su svoju KINECT aplikaciju pod nazivom „Virtual Home“. I drugi projekti su bili jako zanimljivi, Miličin je bio „Shadow Theater“. Potom je uslijedila dodjela nagrada ekipama za najbolje ideje pri kreiranju aplikacije. Aleksandrov tim je osvojio prvu nagradu za najbolju ideju! Nakon uspješnog I nagrađenog rada u večernjim satima uživali smo na žurci zatvaranja.

Deveti dan  smo iskoristili da kupimo  suvenire i da se pozdravimo sa svima, kako organizatorima koji su se uistinu potrudili da sve prođe fenomenalno, tako i sa ostalim učesnicima  koji su bili izrazito dobra raja i sa kojim smo uspostavili kontakte za buduće razmjene i workshop-ove. Voz je krenuo za Sarajevu u 10h ujutro, a stigli smo opet sa zakašnjenjem od dva i po sata. Sa nama u vozu je bila I Neira iz LC Sarajevo, tako da smo cijelim putem imali EESTEC društvo.

Sve u svemu, moramo reći da smo prezadovoljni ovim workshop-om. Prilikom popunjavanja feedback-a, u rubriku šta nam se nije svidjelo u organizaciji nakon 20-minutnog razmišljanja nisamo se sjetili ništa napisati pošto je organizacija bila na nivou, sve pohvale!

Toliko od nas, Milica i Aleksandar

If you like this post Share it with your friends...